Corona protocol scheidsrechter

Corona en inzet scheidsrechter

Protocol bij de inzet van bondsscheidsrechters

Binnenkort zal de competitie weer van start gaan. U weet als geen ander dat het voor de vereniging belangrijk is om u goed aan de richtlijnen en hygiëneprotocollen te houden. Aangezien voor de wedstrijden van uw eredivisieteams bondsscheidsrechters en verenigingsscheidsrechters worden ingezet informeren wij u hiermee over het hiervoor opgestelde protocol en verzoeken u dringend om in ieders belang medewerking te verlenen aan het volgen hiervan.

 

  1. De bondsscheidsrechters zullen geen handen schudden.
  2. De bondsscheidsrechters dragen mondkapjes en handschoenen tijdens de wedstrijd en gebruiken een speciale pen om de telefoon of tablet te bedienen.
  3. De vereniging zorgt voor een kleedruimte voor de bondsscheidsrechters, waarin ze de 1½ meter afstand kunnen bewaren.
  4. De vereniging zorgt ervoor dat voor aanvang van de wedstrijd en na afloop van de pauze de teltafel (inclusief het telbord), de stoelen voor de scheidsrechters e.d. worden gedesinfecteerd.
  5. Bondsscheidsrechters wisselen slechts 1 maal per wedstrijd van positie en wel na de pauze. In het geval van samenwerking met een verenigingsscheidsrechter wordt niet gewisseld.
  6. Bij de assistent-scheidsrechter staat een krukje/tafeltje/standaard met een bakje voor de speelballen (dusdanig dat hij niet elke keer hoeft te bukken).
  7. Bij elke nieuwe service krijgt de serveerder een nieuwe speelbal, deze wordt aangegooid door de assistent-scheidsrechter. Indien een speelbal in de buurt van de tafel ligt dient deze naar een van de hoeken te worden geschopt.
  8. Handdoekbakken staan minimaal 1½ meter van de assistent-scheidrechter af.
  9. Voor aanvang van de set leggen beide spelers hun batje op tafel zodat de scheidsrechter deze kan controleren waarna de scheidsrechter deze weer terug op tafel zal leggen.
  10. Spelers blijven aan een zijde van de tafel staan, er wordt dus niet gewisseld van tafelhelft na elke game. Ook niet in de beslissende game.
  11. Na elke set zorgt de vereniging voor het desinfecteren van de beide tafelhelften.
  12. De vereniging zorgt ervoor dat na elke game de gebruikte speelballen worden verzameld (door leden van de vereniging of eventueel door de spelers). Ongeacht wie het doet dient dit te gebeuren met een schepnet o.i.d..
  13. De vereniging zorgt ervoor dat de gebruikte speelballen schoongemaakt worden en dat in het bakje bij de assistent-scheidsrechter voor de volgende game voldoende speelballen beschikbaar zijn.
  14. Indien de vereniging gebruikt maakt van verenigingsscheidsrechters dragen zij eveneens handschoenen en een mondkapje. De vereniging is ervoor verantwoordelijk dat deze materialen beschikbaar zijn.
  15. De vereniging draagt er zorg voor dat toeschouwers de 1½ meter afstand hanteren zoals voorgeschreven.

Door het opvolgen van de hiervoor benoemde punten kunnen wij gezamenlijk voor een veilige en prettige sportomgeving zorgen waarin iedere deelnemer zich thuis voelt.

Adres:
Kloosterlaan 6B
6019AN Wessem
Telefoon: 0475-561338
Mail: secretariaat@westa.nl 

AnytimeFitnessLogo-Maasgouw_Page_1
e6f2b60a-d143-4c55-92d7-9d58aa1c064a
helwegen
tibhar 1
posno
posno 2
52263873_1318366084994933_4051159715051208704_n
AH-logo-CMYK-metbalk
rb_logo_jpg
sporttak platform
delta limburg
ralph kessels